2021. jan. 16.

Könnyek üzenete (szülővárosomnak)

 





Zsigai Klára
  
Könnyek üzenete

(Szülővárosomnak)


*

Még most sem tudod: ki, és milyen vagyok,
Ítéletet mégis mondtál felettem, - egy életre!
Még most sem tudod, hogy van szívem,
Tudom, mit jelent: tisztelet, alázat, megbocsátás,
Hazaszeretet.
Érző szív dobog bennem.
Őszinte, igaz szót
Mindig előnybe helyeztem!


*
Ha tévedtem, soha nem szégyelltem
Bocsánatot kérni,
Tudtam pontosan, mennyire tud fájni,
Mit jelent másik oldalon álló vétlennek megélni.
Bántani most sem akarlak, de a szó elszáll.
Ha eddig látni sem akartál, meg sem hallgattál,
Így tisztelettel elmondom:
Ember maradok akkor is,
Ha szemedben
A másik oldalhoz tartozom! 


*

Soha nem akartad tudni, látni, hogy ki vagyok!
Asztalhoz sem engedtél ülni.
Én magamban, egyes-egyedül - Ti százan ellenem!
Bosszú virágát soha nem dédelgettem.
Nekem csak a tüskéset, és mindig mással adattad,
S bár bűnöm nem volt soha,
tudnod kell azt is - Nem nekem volt az!
Szégyenkeznem sem nekem kell soha! 


*

Igazság fáj, ha nincs belátás, jóvátétel.
Feledni, túlélni, nehéz,
Kinek látni, tenni kellett volna ellene,
Falazták a múltat - összezárva építették a jövőt.
Így az erkölcstelen harcból már csak
A becsületem maradt! 


*

Szememben könny - Te, Büszkének vallod magad!
Hontalanná tettél - Erkölcs, arc nélkül jár.
Már nem kérek, oly sokszor megtettem,
Akkor sem, ha nagyon fáj.
Vérző sebeimmel magamra hagytál,
Egyetlen Szülővárosom,
Egyetlen Hazám!


Győr, 2011. november 20.



kép:internet

Nincsenek megjegyzések:

Copyright © Zsigai Klára- 2008
CC. Kizárolagos Jog Fenntartva a közzétett írásaimra.
http://zsigai-klara.blogspot.com/ © 2008Design by: Zsigai Klára

Kezdés: 2008.08.24.


.
Copyright Zsigai Klára - 2008.
CC. Jog Fenntartva a közzétett írásokra

.

 

blogger templates | Make Money Online